Darbo laikas:
I - 12:00-20:00
II-V - 10:00-20:00
VI - 10:00-16:00

Pasaulis tapo kitoks. Kaip adaptuotis?

Daugumai žmonių, kurie ankščiau, rodos, neturėjo emocinių problemų ar neišspręstų vidinių įtampų – streso, nerimo, baimių ar psichinių sutrikimų – prasidėjęs karas labai stipriai apsunkino įprastą kasdienybę. Tuo labiau, jog tik ką visi patyrė pandemijos sunkumus. Žmonės pastebėjo, jog pasidarė sunkiau atlikti įprastas užduotis, dirbti, mokytis, susikaupti, atsirado nemiga, nuovargis, nuotaikų kaita.

Teisingiausi veiksmai, kuriuos daugelis ėmėsi daryti šioje situacijoje, tai - daugiau bendrauti su artimaisiais, draugais, užsiimti savanoriška veikla, dalyvauti Ukrainos palaikymo akcijose, ėmėsi sportuoti, ieškoti naujų veiklų, užsiėmimų. Kai kurie pradėjo dar daugiau dirbti, kurti, mokytis naujų dalykų. Šie visi veiksniai teigiamai įtakoja žmogaus psichinę būseną, kadangi papildoma veikla ir judėjimas, kaip rodo moksliniai tyrimai, suteikia emocinį stabilumą.

Ypatingai norisi paminėti fizinę veiklą. Nesvarbu ar tai yra sporto salė, joga ar tiesiog vaikščiojimas gryname ore - tai be abejonės gerina emocinę savijautą.

Fizinė veikla žmoguje sukelia fiziologinius bei psichologinius pokyčius:

  • nukreipia dėmesį nuo blogų emocijų
  • padeda labiau pasitikėti savimi
  • gamina džiaugsmo hormoną
  • suteikia energijos
  • ir daug kitų teigiamų pokyčių…

Žmonės, kurie nesiima jokios papildomos veiklos, visiškai nejuda, daug laiko praleidžia stebėdami įvykius televizijoje ar žiniasklaidoje, nesikalba su draugais ar artimaisiais, viską nešiojasi savyje - neišvengiamai didina streso bei vidinės psichologinės įtampos augimą.

Prasidėjus karui Ukrainoje yra normalu jausti pyktį, nerimą, baimę, bejėgiškumą, nes tokie išgyvenimai yra bendra žmogiška patirtis. Apie tai kabėti ir neslopinti emocijų yra būtina. Šiuo metu svarbu pripažinti, jog viduje vyksta dalykai, kurių seniau nebuvo. Tokiu būdu mūsų smegenys adaptuojasi prie naujos realybės, pripažįsta ir supranta, jog visi dabartiniai įvykiai kelia stresą, įtampą kūnui bei psichinei savijautai.

Tai pripažinęs ir suvokęs žmogus imasi veiksmų, nes tai vienas efektyviausių būdų stabilizuoti psichologinę pusiausvyrą ir nukreipti dėmesį kitur.

Atsiriboti ir pabėgti nuo karo įvykių nepavyks ir to daryti nereikia, tačiau yra būtina užsiimti veikla, kuri nukreipia mintis ir padeda smegenims pailsėti nuo įtemptos ir sunkios informacijos.

Daugelis žmonių pasitelkia ir kitokius metodus gerinančius psichologinę būseną: kreipiasi pagalbos į psichologus ir psichoterapeutus. Bet yra ir kitokių būdų optimizuoti smegenų veiklą. Viena tokių siūlo klinika “Vibramedica”. Tai naujausiomis technologijomis pagrįsta smegenų treniruočių sistema skirta centrinės nervų sistemos stiprinimui; emocinio stabilumo palaikymui, susikaupimui, dėmesio bei koncentracijos valdymo užtikrinimui, atminties gerinimui ir pan. Būtent šias priemones klinika “Vibramedica” efektyviai taiko jau ne vienerius metus.

Būtina pabrėžti, jei žmogus jaučia nemalonias ir varginančias psichologines būsenas - nerimą, įtampą, stresą, nemigą, motyvacijos stoką bei neturi jėgų užsiimti papildoma veikla ar judėti tegu drąsiai kreipiasi į specialistus. Šiuo metu psichologijos sritis yra tiek išvystyta, jog visada galima atrasti geriausią būdą pagerinti psichinę sveikatą, atrasti vidinę pusiausvyrą, susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą.

Mūsų stabili emocinė būsena yra būtina, kad galėtume gyventi kokybišką gyvenimą bei padėti šalia esantiems žmonėms.

Turime pripažinti, jog pasaulis jau yra pasikeitęs ir jis nebebus toks koks buvo seniau. Tai yra visiškai nauja patirtis - kelianti daug įtampos. Kuo greičiau pripažinsime, jog tik savo psichiniu stabilumu ir stipria vidine jėga galime eiti į priekį, kurti ir gyventi, tuo greičiau adaptuosimės prie pakitusio pasaulio, o mūsų emocinė ir psichinė sveikata tik stiprės!

Grįžti į straipsnių sąrašą